poniedziałek, 26 maja 2014

Kalejdoskop i o języku tajemnym schematów szydełkowych...

Czasem dopadają człowieka wspomnienia :)
Kiedyś miałam kalejdoskop... Gdzieś się zapodział... Bardzo lubiłąm te zmieniające się wzorki... I dostałam :) Taki wyjątkowy, przywieziony przez Męża z Litwy, zrobiony z gałęzi, z bursztynkami w środku:) Do tego pięknie zapakowany :) Uwielbiam go... Kombinacji jeszcze nie zliczyłam, ciągle mnie zaskakują :) A w słońcu wyglądają przepięknie :) Chyba będę zbierać kalejdoskopy :)




Czytając Wasze komentarze o początkach szydełkowania i kto jak się uczył, wzięło mnie na wspominki jak ja opanowywałam tę sztukę tajemną :) Nikt w moim otoczeniu szydełkiem nie władał, no oprócz może obrabiania serwety. Sto lat temu kupiłam sobie taką książeczkę. Wpatrując się w instrukcje, próbowałam, próbowałam... :))


Tak to wyglądało:





I to były pierwsze lekcje tego tajemnego języka schematów szydełkowych. Korzystacie ze schematów? Lubicie?


Pozdrawiam :)
i zapraszam do zapisania się do newslettera, w którym coś zupełnie innego niż na blogu :)

17 komentarzy:

  1. TAK! Bardzo lubię schematy. Nie znoszę opisów :)))
    Pozdrawiam majowo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny kalejdoskop!!:) Uwielbiam takie klimaty:)
    Hi hi, a ja jestem w fazie takiego szukania różnych szydełkowych wariacji...i na początku (a było to pod koniec ubiegłego roku) też inspirowałam się schematami...poznając je w internecie, potem pojawiła się jakaś stara gazeta szydełkowa od kuzynki, co to ją gdzieś na strychu u swojej ciotki znalazła...z czego ja się bardzo ucieszyłam:) Teraz jest tak, że czasu na zrobienie choćby serwetki jakoś brakuje, ciągle jest coś w ogrodzie do zrobienia lub zwyczajnie natchnienie jakoś nie nastraja odpowiednio....ale i tak w międzyczasie powstało 12 włóczkowych kwiatków ...z którymi jeszcze nie wiem co zrobić:)))
    Serdeczności ślę cieplutkie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj u Ciebie ogród i tak wszędzie - nawet w Twoich pracach :) Pozdrawiam Kwiatową Kamilę :)

      Usuń
    2. Zajrzyj do newslettera. Tam też "kwiatowa" inspiracja :)

      Usuń
  3. :-) przydatne

    Ja już zapisana .. nawet pierwszą wiadomość otrzymałam :-) Super pomysł :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też mam słabość do kalejdoskopów ale takiego pięknego nie mam.
    Schematy lubię i nieraz z nich korzystam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam też śliczny z kryształkami... kiedyś się skuszę :)

      Usuń
  5. póki co schematów nie rozumiem, ale dzięki temu postowi ( super ściąga, takich już teraz nie ma, bo albo jest rysunek albo skrót) a tymczasem... trenuję robiąc kwadracik - słupek krótki ... hmmm i to na cotton light , grrrrr ale kolory rekompensują wszystko :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja ze schematów lubię korzystać ale zawsze muszę coś w nich zmienić, coś dodać coś ująć:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Schematy jak najbardziej tak, z opisów i tak trzeba sięgać to schematów:) przynajmniej w moim przypadku:).

    OdpowiedzUsuń
  8. Gdy robię coś z opisu, to najczęściej szybko pruję... opis plus schemat - to mnie urządza... chyba, ze w jakimś odmiennym języku niż polski, to wtedy robię z tym wielką improwizację... i skrzętnie - jeśli tylko możliwe- zamieniam oczka ścisłe na półsłupki ;D a naukę szydełkowania zaczęłam rehabilitując się po operacji w lipcu ub.r.... z książek... :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny ten kalejdoskop, kiedyś w dzieciństwie też miałam parę sztuk ale jak to u dzieci rzeczy znikają czasem bez śladu jakby były zaczarowane:)) Ale uwielbiałam tą zabawkę i teraz właśnie dzięki Tobie wspomnienia powróciły i przy najbliższej okazji kupię swoim dzieciom a i ja też skorzystam, powrócę do lat dzieciństwa:)) Dziękuję Ci bardzo!!!
    A schemaciki też bardzo lubię, bardziej niż opisy choć spotkałam się też z bardzo czytelnymi i zrozumiałymi opisami, ale im trzeba poświęcić troszkę więcej czasu:)
    Na newslettera też się już zapisałam (kasiasiluk@gmail.com) i dostałam już wiadomość-super dziękuję i pozdrawiam cieplutko:))

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja od dziecka kocham kalejdoskopy, to jakby przenieść się w inny świat. Taki z bursztynami - rewelacja!
    Schematy fantastyczne, musze sobie przypomnieć, dzięki Tobie będzie to mozliwe!
    Pozdrawiam serdecznie. Ania

    OdpowiedzUsuń

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...