środa, 2 października 2013

Po prostu szarlotka...

Miał być dzisiaj dzień pod hasłem porządkowania prac wszelakich nagromadzonych w każdym zakątku domu, w koszach i pudłach. Zamiast zgrabnego foto-katalogu jest... szarlotka:) ... w towarzystwie szydełkowej serwety mojej roboty:)


Przepisów na szarlotki jest całe mnóstwo, każdy pewnie ma swój ulubiony. Według mnie i tak sekret tkwi w pysznych jabłkach, do tej niestety trafiły takie jakie miałam, czyli - przypadkowe - niestety za mało soczyste. A przepis bardzo prosty:
4 szklanki mąki
3 żółtka
3/4 kostki margaryny
1 szklanka cukru
cukier waniliowy
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3-4 łyżki gęstej śmietany
ok. 10 jabłek
To co mnie się podoba w tym przepisie to wymieszanie żółtek z cukrami i śmietaną i dodanie tej mikstury do mąki z wsiekaną doń margaryną. Szybko, łatwo. Spód bez podpiekania, jabłka również. Jak dla mnie posypane cynamonem. W piecu ok. pół godziny w 200 stopniach. I już:)


Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...