czwartek, 24 października 2013

African flower- diy

Zamówione włóczki dotarły. Pomysł na pled już dawno tkwił w głowie, szczególnie zestawienie kolorystyczne. Kolejny krok, jak to zwykle bywa, to szukanie wzoru. Bogactwo inspiracji, pomysłów. Padło na african flowers, nie wiadomo dlaczego nietłumaczone na polski, a przecież afrykańskie kwiaty brzmi nieźle. Trochę kombinowania, żeby kształt był jednak kwadratowy. No i ruszyła produkcja:) I taka mała instrukcja przy okazji, co by nie zapomnieć jak to się robi:) Może przy okazji się komuś przyda.


1 rząd: 16 słupków na magicznym kółeczku. Zrobić zaciągnąć, zamknąć oczkiem ścisłym.



 2 rząd: 3 słupki wbite pod co drugi słupek pierwszego rzędu, 1 oczko łańcuszka (8 trójek). Oczywiście zamknąć ścisłym.



3 rząd:  2 słupki, 2 oczka łańcuszka, 2 - słupki robione w przerwach między trójeczkami z poprzedniego rzędu. Zamknąć.




4 rząd: tym samym kolorem co 3: 7 słupków wokół łańcuszka robionego między słupkami. Zamknąć.


5 rząd: półsłupki, z tym, że między płatkami wkłuwamy szydełko pod poprzednie okrążenie.  



6 rząd: półsłupki, półsłupki nawijane, słupki i słupki podwójne odpowiednio nadające kształt całości. Na zdjęciu pokazany jest róg: idąc od góry 3 półsłupki, półsłupek nawijany, 2 słupki, 1 słupek podwójny, 3 oczka łańcuszka, 1 słupek podwójny, 2 słupki, 1 półsłupek nawijany, dalej półsłupki - do kolejnego rogu.

 7 rząd: całość obrabiamy słupkami, dodatkowo w rogach pod łańcuszek poprzedniego rzędu: 2 słupki, 2 oczka łańcuszka, 2 słupki.


Uff :)
Powodzenia :)


16 komentarzy:

  1. A się napracowałas z wyjaśnieniem wzoru, brawo za wytrwałość :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba monotonię powtarzania przerwać czasem :)

      Usuń
  2. Ładny kwadracik i czytelnie wyjaśniony sposób wykonania. Foki też wyraźne, klarowne. Czyli bardzo przydatny wpis :))) Powodzenia przy pledzie. Jestem ciekawa pozostałych połączeń kolorystycznych. Bardzo! A jaka to włóczka? Jakiej grubości? Wyglada fajnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozostałych zestawień nie ma... Taki będzie jednolity :) Włoczka dosyć gruba (robię 6) - wełna i akryl. Niedługo pochwalę się efektem końcowym. bo jestem prawie na finiszu. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    2. Dziękuję pięknie za wyjaśnienia, a czy nazwa włóczki nie jest tajemnicą? Chętnie kupiłabym coś w tym rodzaju, a zupełnie nie znam się na takich grubszych, bo dotąd cienizną się bawiłam i szydełkiem 6 mm :)

      Usuń
    3. Nie jest tajemnicą :) Yarn Art Shetland - wełna z akrylem, 200 m w 100 g. Fajna zabawa z taką grubszą. Polecam :)

      Usuń
    4. Yarn Art Shetland chyba trochę podgryza...?
      Za każdym razem gdy widzę takie piękne rzeczy, to postanawiam nauczyć się szydełkować ;) Zestawienie kolorów jest piękne i "moje". Czy ten najjaśniejszy kolor, to jest beż? Jeśli to nie kłopot, to prosiłabym o podanie numerów kolorów, na pewno zrobię jakąś wersję "drutową" w tym zestawieniu. Chciałam znaleźć sama, ale już widzę, że w tej włóczce jest kilka szarości i dwa róże, a monitory pokazują co chcą... :(
      Z góry dziękuję :) Mira

      Usuń
  3. tutorial bardzo czytelny ale dla każdego kto wie co to ten slupek itd, niestety ja nie umiem szydelkować;)strasznie żałuję:)zapraszam ponownie do zabawy u mnie na blogu, koniecznie podlinkuj kursik, zapewne niejdena osoba skorzysta.Pozdrawiam serdecznie.ABily

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny kursik:) chyba najlepszy na African Flower w kwadracie!
    Pozdrawiam
    Joanna

    OdpowiedzUsuń
  5. Trafiłam tu szukając wzoru na kwadraty potrzebne mi do wykonania poduszek i okazało się , że nie mogłam trafić lepiej . Fantastycznie wytłumaczone jak po kolei szydełkować, wszystko zobrazowane zdjęciami. Super :)))))))) jestem zachwycona zabieram się do pracy. Dziękuję, za tak czytelne instrukcje. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam częściej... także do sklepiku :)

      Usuń
  6. Rewelacja, nawet ja zrozumiałam ;) Muszę spróbować.
    Zachwycające kolory.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za tę instrukcję. Spróbowałam i poszło raz-dwa. Zakochałam się w tym schemacie. A oto moja poducha : http://czasemszydelkoczasemhaft.blogspot.com/2014/04/poducha.html
    Jesteś Wielka!:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję bardzo za tę instrukcję. Zakochałam się w tym wzorze od pierwszego wejrzenia, a jestem całkowitą "szydełkową " dyletantką. Podejrzałam jednak w necie jak się robi półsłupki, słupki itp, trafiłam tutaj i mój pierwszy african flower zakwitł pod szydełkiem. Bez tak czytelnych opisów i świetnie ilustrujących je zdjęć tak łatwo by nie poszło. Jeszcze raz dziękuję :) Ewa

    OdpowiedzUsuń
  9. Chociaż jedna osoba napisała,że 5 rzad to półsłupki.inni piszą, że o.s.
    Dziękuję za zdjęcia i podpowiedzi. Miło się czyta i ogląda.

    OdpowiedzUsuń

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...